MPY-konserni sijaitsee fyysisesti Mikkelissä, mutta tuottaa palveluita ympäri Suomen. Kahdella kulmalla toimiva yritys toimii teleoperaattorina Etelä-Savon alueella ja toisaalta yrittäjäasiakkaille maanlaajuisena ICT-kumppanina.
– Meillä on hyvin eriluontoiset yksiköt. MPY Telecom toimii lähinnä kuluttaja-asiakkaiden parissa ja MPY yrityspalvelut taas pääasiassa pienten ja keskisuurten yritysten luokassa. Tämä tekee taloushallintoon monenlaista kuviota, MPY-konsernin talousjohtaja Sami Pulkkinen kertoo.
MPY hankkii Azetsilta paitsi taloushallinnon ohjelmistot, myös palveluita. Ulkoistettujen palveluiden taso ja määrä on vaihdellut vuosien aikana.
Skaalautuvaa palvelutasoa
– Lähdimme hakemaan kokonaispalveluita, mutta olemme skaalanneet toiminnan muutosten mukaan. Välillä olemme teettäneet Azetsilla enemmän, välillä olemme ottaneet asioita enemmän meidän omaan haltuun. Se on toiminut Azetsin kanssa erittäin joustavasti, Pulkkinen kertoo.
Azetsin pariin MPY päätyi, kun yritykseen kaivattiin enemmän ja yksityiskohtaisempaa dataa tiedolla johtamisen tueksi. Talouteen haettiin läpinäkyvyyttä ja hallintaan sujuvuutta. Näitä kaikkia on Pulkkisen mukaan saavutettu.
– Kyllä meidän datan saatavuus parani merkittävästi. Ennen pystyimme tarjoamaan johdolle ison kuvan tietoa, nykyään päästään paljon yksityiskohtaisempaan dataan. Datalla johtamiseen se tuo aivan uusia mahdollisuuksia, kun saadaan enemmän, tarkemmin ja eri tyyppistä dataa, Pulkkinen kertoo.
Erinomainen joustokyky
MPY:llä on ulkoistettu nykyään lähinnä paljon aikaa vievät rutiinityöt. Asiat, mitkä vaativat ymmärrystä yrityksen sisältä ja ydinliiketoiminnasta, on pidetty talon sisäisesti hoidettavina. Muutostilanteet ovat vaatineet joustamista puolin ja toisin.
– Kuka tahansa pystyy rakentamaan toimivat taloushallinnan perusprosessit, mutta se kuinka ne joustavat muutostilanteissa, on ratkaisevaa. Azets on tarjonut meille erinomaista konsultointia muutostilanteisiin ja me puhumme samaa kieltä, Pulkkinen kiittelee.
Azetsin palveluiden myötä kulutaso on hieman tippunut, mutta vielä tärkeämpää on se että oman henkilöstön työaikaa toistavaan työhön menee noin 80 prosenttia vähemmän. Se on Pulkkisen mukaan merkittävin hyöty.
– Talousihmisen näkökulmasta tyytyväisyys on kyllä korkealla tasolla. Tärkeintä on palvelun luotettavuus. Meillä on järjestelmä koko ajan käytössä, ja jos tulee ongelmatilanteita, apua saamme hyvin nopeasti. Tiimin ammattitaito ja palvelualttius on erittäin hyvällä tasolla, tuntuu kuin he olisivat meidän omaa henkilöstöämme, Pulkkinen päättää.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.
Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.