Työpöytä läheltä
 
 
 

Basware

Referenssitarina

Tarina siitä, miten Baswaren ja Azetsin rekrytointiyhteistyö kehittyi tarpeiden muuttuessa.

 

 

Baswarella oli tarve saada liiketoiminnan tarvitsemat IT-alan asiantuntijoiden haut ammattilaisen hoitoon kustannustehokkaasti ja tarjota rekrytoiville esimiehille jatkuva tuki osaajien löytämiseksi. Rekrytointiin haluttiin vastuuhenkilö, joka noudattaa systemaattista toimintatapaa. Näin rekrytointitarpeet pystyttiin täyttämään mahdollisimman nopeasti ja kaikille hakijoille tarjoamaan yhtenäinen hakijakokemus. Azets kykeni tarjoamaan tarvetta vastaavan kokonaisuuden nopealla aikataululla ja osaajat, joiden kokemus sopi täsmällisesti tilanteeseen.

 

Basware logo.png

Palvelu

Basware ja Azets tekivät rekrytointi- ja henkilöarviointiyhteistyötä yli vuoden ajan, aluksi Suomen rekrytoinneissa ja myöhemmässä vaiheessa myös Pohjoismaissa sekä joissain muissa Euroopan maissa. Azetsin kaksi rekrytointikonsulttia jakoivat vastuut Baswaren rekrytointiprosessin mukaisesti. Siihen kuuluivat avointen tehtävien speksaaminen, sourcing, ilmoittelu ja rekrytointimarkkinointi, haastattelujen ja henkilöarviointien toteutus, esimiesten tukeminen rekrytoinneissa sekä hakijaviestintä ja prosessien hallinta, seuranta ja raportointi.

Palvelu toteutettiin in-house -periaatteella Baswaren työkaluilla ja pääosin sen tiloissa. Rekrytoinnissa aloitettiin systemaattinen potentiaalisten kanditaattien suorahaku. Osaajat tunnistettin Baswarelle, jotta ne ovat hyödynnettävissä myös yhteistyön päättymisen jälkeen. Yhteistyön aikana rekrytointikäytäntöjä, mm. henkilöarviointien toteutustapaa, kehitettiin, jotta niiden lisäarvo tukee tehokkaimmalla mahdollisella tavalla rekrytointipäätöksiä ja arviointiin kutsutut henkilöt saavat myönteisen kokemuksen. IT-osaajien rekrytointiprosessien toteutustapaa myös virtaviivaistettiin laadukkaiden rekrytointipäätösten mahdollistamiseksi.

Sopimuksellisesti yhteistyötä jatkettiin useampaan otteeseen palvelutarpeen jatkuessa. Kun Azetsin rekrytointikonsulttien ammattitaito ja työskentelytapa olivat tulleet Baswarelle tutuksi, voitiin yhdessä sopia myös siitä, että toinen Azetsin konsulteista siirtyi työskentelemään etänä ulkomailta käsin. Rekrytointikäytäntöjen vakiintumisen jälkeen Baswaren oli helppo suunnitella itselle palkattavien rekrytoijien vastuunjako ja hakea tehtäviin oikeat henkilöt.

Hyödyt ja lisäarvo

Baswaren tarve oli saada rekrytoinnin ammattilaiset hoitamaan IT-alan ammattilaisten suorahakua sekä monipuolisia teknologia- ja hallinnon alan rekrytointeja asiantuntija-, manager- ja johtajatason tehtäviin.

Azets-yhteistyön avulla Basware pystyi nostamaan rekrytointiprosessin tehokkuutta, lyhentämään läpimenoaikoja, kehittämään ennustettavuutta rekrytoinnin kustannuksissa ja parantamaan hakijakokemusta rekrytointiprosessin aikana. Konsultit saivat kiitosta mm. henkilöarviointien tuottamista hyödyistä. Suorahakujen tehostamisen myötä esimiehet myös erittäin aktiivisesti hyödynsivät rekrytoijien osaamista.

 

Lue lisää Azetsin monipuolisista rekrytointipalveluista

puhelin ikoni    Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.

Jätä yhteydenottopyyntö

Kyllä kiitos haluan, että käsittelette yhteydenottopyyntöni. Hyväksyn, että Azets vastaanottaa ja tallentaa yhteystietoni Azetsin tietosuojakäytännön mukaisesti.

Kyllä. Haluan saada Azetsilta uutiskirjeen, tietoa palveluista, kutsuja tapahtumiin ja webinaareihin. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.