Nainen kirjoittaa työpöydän äärellä
 
 
 

Laskutus ja myyntireskontra

Automatisoimme prosessit ja hoidamme puolestasi haluamasi myyntilaskuprosessin vaiheet.

jätä yhteydenottopyyntö

 

Laskutukseen liittyvät käytännön rutiinit sitovat yritysten talouden resursseja, ovat usein tehottomia ja vievät paljon aikaa. Asiantuntevat ulkoistuskumppani moderneine työkaluineen tuo prosessiin automatisoitua tehokkuutta, joka näkyy positiivisena kehityksenä asiakasyrityksen kassavirrassa.

Laskutuksen ja myyntireskontran ulkoistuksen hyödyt

Ulkoistuksen tavoitteena on rakentaa yrityksellesi palvelukokonaisuus, joka tuo säästöjä ja parantaa kannattavuutta tehostamalla resurssien käyttöä, nopeuttamalla myyntisaatavien kiertoa ja vähentämällä luottotappioriskiä.

  • Myyntilaskuprosessi hoituu tehokkaasti ja katkotta ympäri vuoden. Reaaliaikainen ja automatisoitu laskutus minimoi laskutusviiveet ja maksimoi laskutusasteen.
  • Erääntyneet saatavat hoidetaan kotiin nopeasti ja asiantuntevasti asiakassuhteen häiriintymättä. 
  • Dokumentoitu luottopolitiikka ja ammattilaisen laatimat asiakirjat edistävät luottokaupan onnistumista.

Ulkoistus käytännössä

Laskutuksesta siihen, kunnes rahat ovat kassassa, muodostuu monivaiheinen työprosessi. Prosessin eri vaiheissa aikaa ja erilaisia resursseja tarvitaan paljon. Laskutukseen, myyntireskontraan ja perintään liittyviä tehtäviä tai koko laskutusprosessin voi antaa ulkopuolisen asiantuntijayrityksen hoidettavaksi.

Yhdeksi tärkeäksi tavoitteeksi voi asettaa omassa yrityksessä myös paperittoman, digitalisaatiota hyödyntävän ratkaisun, jossa verkkolaskutus ja automaatio sekä raportoinnin ja arkistoinnin sähköiset ratkaisut ovat avainasemassa.

Laskutusprosessin vaiheet

1. Laskutusaineiston luominen

Laskutusaineiston muodostaminen tapahtuu useimmiten yrityksen omassa toiminnanohjausjärjestelmässä. Se voidaan hoitaa vaivattomasti myös ulkoisen palvelutarjoajan laskutusjärjestelmässä, jolloin aineiston muodostaminen hoidetaan sähköisesti ja automatiikkaa hyödyntäen.

laskutusprosessi

Laskutus- ja myyntireskontrapalvelut yrityksellesi

Voit ulkoistaa meille laskutukseen, myyntireskontraan ja perintään liittyviä tehtäviä. Tehokas myyntilaskutusprosessi parantaa yrityksesi maksuvalmiutta, nopeuttaa saatavien kotiutumista ja pienentää luottotappioriskiä.

Hoidamme puolestasi haluamasi myyntilaskuprosessin vaiheet. Selkeät palvelupaketit auttavat palvelun käyttöönotossa.

  • Helppo ja nopea ottaa käyttöön
  • Sopii kaikenkokoisten yritysten tarpeisiin
  • Myyntilaskuprosessi hoituu tehokkaasti ja katkotta ympäri vuoden
  • Reaaliaikainen laskutus minimoi laskutusviiveet ja maksimoi laskutusasteen
  • Dokumentoitu luottopolitiikka ja ammattilaisen laatimat asiakirjat edistävät luottokaupan onnistumista
  • Maksuasioihin liittyvä asiakaspalvelu ja palvelukanava maksuhelposti.fi käytössäsi
  • Huomautukset ja perintä palveluna 

 

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja pyydä tarjous.

Myynnin puh. 010 756 4500. Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@azets.com. 

Haluatko kuulla lisää palveluistamme? Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä.

Kyllä. Haluan saada Azetsilta uutiskirjeen, tietoa palveluista, kutsuja tapahtumiin ja webinaareihin.

Hyväksyn tietosuojakäytännöt. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.