Töissä Azetsin taloushallinnon palveluissa
 
 
 

Töissä taloushallinnon ammattilaisena Azetsilla

Mitä taloushallinnon ammattilaisen työ sisältää?

  • Näköalapaikan liike-elämään sekä erilaisten ja erikokoisten asiakkuuksien liiketoiminnan tuntemiseen.
  • Yrittäjien, talousjohtajien ja asiakkaiden controllereiden sparraamista vaikkapa yhtiömuodon muutosta harkittaessa tai yrityksen taloushallintoa rakennettaessa.
  • Mahdollisuuden oppia jatkuvasti taloushallinnon eri osa-alueista ja niiden kytköksistä yrityksen toimintaan. Näitä ovat mm. kirjanpitoprosessien tehokas järjestäminen, kuukausiraportoinnin ja tilinpäätöksen suunnittelu ja toteuttaminen, konserniraportointi, arvonlisäverotuksen erityiskysymykset esim. EU-kaupassa sekä tuloverotuksen suunnittelu ja optimointi.
  • Automaation ja tekoälyn hyödyntämistä omissa asiakkuuksissa.

Millaista työskentely on?

Tunnet asiakkaan liiketoiminnan ja hyödynnät osaamistasi kun tuotat ja analysoit dataa, sparraat esimerkiksi hinnoittelussa ja kannattavuudessa, käyt asiakkaan kanssa läpi keskeiset poikkeamat ja ehdotat niiden perusteella toimenpiteitä.

Ennakoit asiakkaan puolesta - esimerkiksi ohjeistat ennen tilikauden vaihtumista tehtävissä toimenpiteissä kuten investoinneissa tai verotuksen suunnittelussa. Kuuntelet, kohtaat ja kommunikoit asiakkaan kanssa. Työskentelet osana vankkaa asiantuntijatiimiä, jossa osaamista jaetaan kollegalta toiselle, et jää koskaan yksin.

Hyödynnät optimaalisesti järjestelmiä, parhaita toimintatapoja ja järjestelmien automatiikkaa. Olet mukana kehittämässä ja ottamassa käyttöön ratkaisuja, joiden avulla sinun ja asiakkaiden rutiininomaisiin tehtäviin kuluva aika minimoidaan ja voitte keskittyä vaativampiin, ammattitaitoa ja päättelyä vaativiin tehtäviin.

Kansainvälinen työympäristö

Työskentelet niin kotimaisten kuin kansainvälisten asiakkaiden kanssa. Pääset tutustumaan eri maissa toimivien yritysten käytäntöihin, raportointiin ja kirjanpitoon sekä hyödyntämään kielitaitoasi.

Etätyömahdollisuus.jpg

Suuren työpaikan edut

  • Pääset osaksi 400 talouden huippuammattilaisen verkostoa ja kulttuuria. Vastaukset visaisimpiinkin kysymyksiin löytyvät talon sisältä.
  • Osaamisen tasoamme kuvaa esimerkiksi reilu sata KLT tai Business Advisor -valmennuskokonaisuuden suorittaneita. 
  • Meillä taloushallinto on ydinliiketoimintaa. Vaikutat työlläsi yrityksemme liiketoimintaan.
  • Olemme yrittäjähenkistä porukkaa - motivoituneita, asiakkaan toiveisiin ja vaatimuksiin innolla ja tarmolla tarttuvia alan asiantuntijoita.
  • Oma teknologiayksikkömme mahdollistaa sujuvan työskentelyn ICT- ja järjestelmäasiantuntijoiden kanssa.

Kehityksen kärjessä, oppimista tukien

Hyödynnämme järjestelmien automaatiota, tekoälyä ja ohjelmistorobotiikkaa vähentääksemme yksitoikkoisia rutiinitehtäviä.

Tarjoamme työsi tueksi modernit työvälineet, ajantasaiset tietopalvelut ja sähköisen oppimisympäristön. Kannustamme jatkuvaan oppimiseen ja kehittymiseen. Haluamme että työntekijämme viihtyvät meillä. Panostamme hyvään johtamiseen. Lisäksi työtäsi tukevat koulutetut, alan osaavat esimiehet.

Tuemme henkilöstön erikoistumista heidän kiinnostustensa mukaan esimerkiksi järjestelmiin, automatiikkaan ja tekoälyyn, IFRS:ään, käyttöönottoihin tai yrityskauppoihin. 

Laaja asiakaskuntamme mahdollistaa halutessasi kehittymisen jonkun toimialan huippuosaajaksi. Osa toimialoista on organisoitu vertikaaleiksi. Esimerkkejä vertikaaleistamme ovat urheilu, kiinteistöala, terveydenhuolto tai vähittäiskauppa. 

Lue työskentelystä Azetsilla taloushallinnon asiantuntijoidemme haastatteluista

Laura, Financial Controller, Team Leader

Työtehtäviini tiiminvetäjänä kuuluu lähiesimiestehtävien lisäksi tiimin tukeminen ja auttaminen asiakastöissä, osallistuminen uusien asiakkaiden käyttöönottoprojekteihin ja Azetsin hallinnollisia tehtäviä. Financial Controllerina tehtäviini kuuluu pääkirjanpidon ja kuukausiraportoinnin, tilinpäätösten ja veroasioiden lisäksi erilaisia asiakaskohtaisia controller -tehtäviä.  Yksikkömme asiakkaat ovat pääosin pieniä ja keskisuuria yrityksiä.

 

Laura Helminen

Jimena, Financial Controller

Teen pääkirjanpitoon ja sen raportointiin liittyviä tehtäviä sekä erilaisia advisor-töitä. Advisor-töihin sisältyy mm. avustavia controllerin tehtäviä, yritysjärjestelyihin, verotukseen ja verotuksen suunnitteluun liittyviä tehtäviä sekä markkinointiin ja sisäiseen kehitystyöhön liittyviä tehtäviä. Lisäksi teen pääkirjanpitäjän työparina uusien asiakkuuksien käyttöönottoja sekä hoidan englanninkielisiä asiakkuuksia, joissa asiakasyritys on saapumassa Suomen markkinoille ja tarvitsee neuvoja paikallisesta lainsäädännöstä ja viranomaisvelvoitteista.

 

Jimean Tapper

Hannu, Accounting Specialist

Tulin Azetsille vuonna 2015. Ennen tänne tuloa työskentelin naapurin tilintarkastusfirmassa. Satuin lounaalla kuulemaan azetslaisilta naapuripöydästä, että on paikkoja avautumassa ja vakituinen työsuhde tarjolla. Niinpä päätin tutustua taloon paremmin ja hakea avautuvaa tehtävää.

Timi, Accounting Specialist

Timi, Accounting Specialist

Opiskelin Haaga-Heliassa tradenomiksi, kun pääsimme vierailemaan Azetsin Helsingin toimipaikkaan Elielinaukiolle. Tykästyin tuolloin yritykseen ja noin vuoden päästä hain tänne kirjanpidon harjoittelijaksi. Tulin valituksi ja siitä saakka olen ollut Azetsilla töissä. Harjoittelun jälkeen jatkoin kesätyöntekijänä, jonka jälkeen tein osa-aikaisesti töitä koulun ohessa. Minulla oli tuolloin muutama kurssi sekä opinnäytetyö vielä tekemättä.

 

Team Leaderina taloushallinnossa - Petran ja Juuson tarinat

Miten päädyit Team Leaderiksi?

Juuso: Tulin Azetsille yrityskaupan myötä n. 10 vuotta sitten - ja olen toiminut siitä lähtien Team Leaderina. Työ oli minulle ennestään tuttua, koska olin osaomistajana edellisessä tilitoimistossa ja vastasin palvelutiimistä. Olen toiminut myös yrittäjänä ja sitä kautta esihenkilörooli on hyvinkin tuttua. Azets on aiempiin työpaikkoihini verrattuna iso yritys, joten työ on jo sen vuoksi erilaista ja tarjoaa uusia haasteita. 

Petra: Edellinen työ oli tullut tutuksi ja halusin kokeilla uutta.  Huomasin ilmoituksen Team Leaderin paikasta, hain siihen ja sain sen. Tästä on nyt yli kuusi vuotta. En ollut ajatellut tilitoimistoa ja Team Leaderiyttä etukäteen, mutta tehtävän vastuu ja rooli sekä uudet haasteet houkuttelivat. Pidin tehtävää myös hyvänä seuraavana askeleena urallani.

 

Juuso ja Petra