SG Retail Group pyörittää Suomessa Søstrene Grene -nimistä ketjua. Ketjun konsepti perustuu tanskalaiseen hygge-ajatteluun, yhdessä tekemiseen ja perheeseen. Toiminta on muutaman viimeisen vuoden aikana kasvanut vauhdikkaasti yhdestä liikkeestä ketjuksi. Azets on ollut mukana aivan toiminnan alusta asti vastaten kirjanpidosta, erilaisista HR-palveluista ja palkanlaskennasta. Lisäksi Azets on toiminut SG Retail Groupin yhteistyökumppanina erilaisissa järjestelmä valinnoissa sekä yritysjärjestelyissä, kun yhtiörakenne muuttui laajentumisen myötä konserniksi.
Søstrene Grenella on yhteensä noin 13 tuoteryhmää, jotka keskittyvät vahvasti kodin sisustukseen, yhdessä tekemiseen ja yhdessä olemiseen.
– Aloitimme ketjun laajentamisen pääkaupunkiseudulta. Nyt olemme siinä vaiheessa, että olemme lähdössä ikään kuin Kehäteiden ulkopuolelle, kertoo SG Retail Groupin toimitusjohtaja Mikko Markkanen.
"Haimme yhteistyökumppania, joka pystyy skaalautumaan"
Azets tarjoaa SG Retail Groupille kirjanpitopalveluita, HR-palveluita, palkanlaskentaa ja erilaisia tuntisuunnittelujärjestelmiä. Azets toimii myös ketjun yhteistyökumppanina järjestelmävalinnoissa.
– Haimme yhteistyökumppania, joka pystyy skaalautumaan ja jolta löytyy osaamista myös järjestelmäpuolelta. Haimme aktiivista yhteistyökumppania tai oikeastaan partneria, joka kykenee toimimaan hallinnollisissa, ei ydinliiketoimintamme prosesseissa, Markkanen painottaa.
Yhteistyö Azetsin kanssa alkoi jo ennen ketjun operatiivisen liiketoiminnan aloittamista. Azets on ollut mukana määrittelemässä sitä, miten SG Retail Groupilla tällä hetkellä toimitaan.
– Parhaimmillaan he ovat meidän organisaatiomme jatke tai toisin päin, Markkanen kuvailee.
Yritysjärjestelyt avaimet käteen -periaatteella
Ketjun voimakkaan kasvun myötä tuli tarve tehdä muutoksia myös organisaatiorakenteeseen. Azets auttoi tarvittavissa yritysjärjestelyissä.
– Käytännössä Azets hoiti meille konsernirakennetta koskevat yritysjärjestelyt avaimet käteen -periaatteella, Markkanen kiittelee.
– Azetsin kaupan alan osaaminen on ollut avainroolissa tietyissä asioissa. Kaupan TES:n osaaminen, henkilöstöhallinnon haasteiden ja ongelmien tunteminen sekä se proaktiivisuus, mitä heiltä löytyy, ovat olleet avainasemassa meidän laajentumisessamme ja päivittäisessä työssä, Markkanen toteaa.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.
Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.