Palkanlaskenta

Vapauta aikaasi omassa liiketoiminnassasi vaadittavaan ydinosaamiseen ja ulkoista palkkahallinto meidän vastuullemme. 

Ota yhteyttä myyntiin

 

Toimivia palkanlaskennan ratkaisuja organisaatioiden arkipäivään

Tämän päivän tehokas henkilöstöhallinnon kokonaisratkaisu sisältää sekä palkanlaskennan palvelut että HR-palvelut. Palveluidemme avulla tehostat ja selkiytät yrityksesi henkilöstöhallinnon prosesseja ja parannat henkilöstön työtyytyväisyyttä. Palkanlaskenta on meidän ydinosaamistamme.

Moderni palkanlaskenta perustuu toimiviin sähköisiin prosesseihin ja itsepalveluratkaisuihin. Osana palkanlaskennan ulkoistusprojektia luomme kanssanne ketterät prosessit ja toimintamallit, jotka helpottavat esimiesten ja henkilöstön arkipäivää sekä varmistavat osaltaan palkanlaskennan oikeellisuuden. 

Testaa toimiiko yrityksesi palkanlaskenta tehokkaasti? 

Siirry testiin tästä

Analysoimme yrityksenne palkanlaskennan prosessit

Autamme sinua selvittämään palkkahallinnon prosessien ja toiminnan nykytilanteen ja laatimaan kehityssuunnitelman prosessien tehostamiseksi. Kartoitamme palkanlaskentaan liittyvien prosessien nykytilan havainnoimalla ja haastattelemalla sekä palkanlaskentaa koskevan dokumentaation avulla. Teemme yhteenvedon tunnistetuista kehityskohteista ja yhteenvedon pohjalta määrittelemme yhdessä kanssasi aikataulutetun kehityssuunnitelman. Tuloksena saat selkeän kehityssuunnitelman palkanlaskennan sujuvoittamiseksi ja sen laadun varmistamiseksi. 

Kartoitamme organisaatiosi palkkaprosessien nykytilan ja kehityskohteet. Voit varata kartoituksen tästä.

Käynnistämme palkanlaskennan palvelut projektina 

Palkkapalvelut käynnistyvät yhteistyössä asiakkaan kanssa toteutettavan projektin kautta. Projekti kattaa prosessien ja toimintamallien läpikäynnin, palveluiden ja osaamisen siirron sekä järjestelmien käyttöönoton.  Projektin vetämisestä vastaa Azetsin asiantuntija ja toteutamme projektit vakioidun projektimallin mukaisesti tehokkaasti ja laadukkaasti.

Olemme aktiivisesti mukana toiminnan jatkuvassa kehittämisessä palveluiden käynnistämisen jälkeen. Määrämuotoinen yhteistyömallimme ja laadunseurantamme takaavat, että asiakkaalla on aina  ajantasainen tieto palveluiden sujuvuudesta.  Asiakkaidemme käytössä on koko Azetsin asiantuntijaverkosto palkka- ja henkilöstöhallinnon edelleen kehittämiseen joko yksittäiseen tarpeeseen tai palvelusopimuksen laajentamisen kautta. 

Huolehdimme palvelusta

Tarjoamme yrityksellesi kokonaisvaltaista palkanlaskennan palvelua, joka kattaa kaikki palkanlaskentaprosessin vaiheet palkkatapahtumien käsittelystä maksatukseen, raportointiin ja sähköiseen arkistointiin asti. Neuvontapalvelumme kattavat palkka- ja työsuhdeasioiden neuvonnan henkilöstölle, esimiehille ja asiakkaan yhteyshenkilöille. Tutustu asiakkaidemme Tecnotreen, Palmian, Postin ja Lidlin palkanlaskennan ulkoistus- ja kehitystarinoihin!

Palmia

Palkkapalveluiden ulkoistaminen ja HR-prosessien uusiminen

Palmia

Lue referenssi

Posti

Palkanlaskennan tiimin kehittäminen
Posti
Lue referenssi

Lidl

Palkanlaskennan kehityshanke

Posti

Lue referenssi

Tecnotree

Palkkapalvelut

 

Technotree  

Lue referenssi

Azets on ADP:n palkanlaskennan partneri Suomessa

Tehokasta ja ihmislähtöistä teknologiaa. Kaikentyyppiset ja -kokoiset yritykset ympäri maailman tukeutuvat ADP:n pilviohjelmistoihin ja asiantuntija-analyyseihin. HR. Työpaikat. Edut. Palkat. Compliance. Yhdessä paremman työvoiman puolesta. Lisätietoja osoitteessa ADP.com. Azets on ADP:n paikallinen partneri Suomessa.
ADP
ADP, the ADP logo and ADP A more human resource are registered trademarks of ADP, LLC

Varmistamme palkanlaskennan lakisääteiset velvoitteet

Palkkapalveluistanne vastaavat asiakastiimit, jotka ovat tottuneet hoitamaan palkanlaskentaan liittyvät prosessit ammattitaidolla ja tehokkaasti. Palkanlaskennan lisäksi tiimi tarjoaa palveluja ja tukea myös muissa työsuhteisiin liittyvissä operatiivisissa ja hallinnollisissa tehtävissä. Palkanlaskijoillamme on vahva ja asiantunteva työsuhteisiin liittyvä osaaminen ja lisätukea tarjoavat taustatiimissä työskentelevät työsuhdejuristimme. Palkanlaskentaan liittyvät lait, ohjeet ja velvoitteet muuttuvat jatkuvasti. Seuraamme puolestanne muutoksia ja varmistamme, että palvelut tuotetaan ajantasaisten määräysten mukaisesti olipa sitten kyse verottajan ohjeistuksesta tai vuosilomalain määräyksistä.

Mitattua laatua palkanlaskentaan

Mitattua laatua

Palkkapalveluiden tuottamisessa keskeistä on palveluiden laadun lisäksi myös asiakaskokemus. Mittaamme palkkapalveluiden laatua ja toimintaamme arvioidaan vuosittain ISAE 3402 Type 2 –raportin vaatimusten mukaisesti.

Yhteistyömallimme varmistaa tiiviin ja kehittämispainotteisen yhteistyön kanssanne ja asiakastyytyväisyyttä mittaamme jatkuvasti myös NPS-asiakastyytyväisyyskyselyiden kautta.

Hyödynnä palkanlaskennassa kertyvää tietoa päätöksenteossa

Palkanlaskennan ohessa syntyy maksettavan palkan lisäksi kuukausittain valtavasti tietoa, jonka olemme nyt valjastaneet päätöksenteon tueksi. HR-dashboardimme avulla:

  • Analysoit henkilöstön avainlukuja
  • Seuraat henkilöstökulujen nykytilannetta ja trendejä
  • Analysoit kustannuspaikkojen välisiä eroja
  • Simuloit henkilöstön muutosten vaikutuksia
  • Seuraat poissaolojen ja ylitöiden kustannuksia ja muutoksia
  • Analysoit avainlukujen välisiä poikkeamia ja korrelaatioita

Tarvittaessa tuemme asiakkaitamme myös lukujen analysoinnissa, tavoitteiden asettamisessa ja tarvittavien kehitystoimenpiteiden määrittelyssä. Azetsin palkkapalveluasiakkaana saat täyden hyödyn irti datastasi.

Palkanlaskentaohjelmat - henkilöstöprosesseja tukevat digitaaliset työkalut

Palkanlaskenta tuotetaan asiakkaan toimialaan ja kokoluokkaan parhaiten sopivalla palkanlaskentaohjelmalla. Palvelutuotantomme pohjalla käytämme Personec W-, Mepco-, Netvisor- ja L7 –ohjelmia. 
 
Palkanlaskentaohjelmien lisäksi meiltä löytyvät tarvittavat työkalut niin rekrytoinnin, strategisen ja operatiivisen HR:n, työajanhallinnan ja resursoinnin kuin matkustuksenhallinnankin tarpeisiin. Ja kaikki tietysti halutessasi pilvestä, unohtamatta mobiiliratkaisuja. Lue lisää HRIT-palveluista ja HR-järjestelmistä.

Palkanlaskennan ulkoistaminen sopii kaikille – toimialasta ja kokoluokasta riippumatta

Opas
Palkanlaskenta ja HR-toimintojen ulkoistaminen

Palkanlaskenta ja HR-toimintojen ulkoistaminen -opas
Tutustu oppaaseen

Esitysmateriaali
Kansallinen tulorekisteri 2019

 

Mitä Kansallisen tulorekisterin käyttöönotto tarkoittaa käytännössä yrityksille ja palkkahallinnolle? Mikä muuttuu?

 

Lataa materiaali

Herkko Valkama

Ota yhteyttä, kerromme lisää:

Herkko Valkama
Director, HR and Payroll Services
herkko.valkama@azets.com, puh. 010 756 4231

Kirsi Ikonen

Kirsi Ikonen
Manager, HR and Payroll Services
kirsi.ikonen@azets.com, puh. 010 756 4811

Haluatko kuulla lisää palveluistamme? Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä.

Kyllä. Haluan saada Azetsilta uutiskirjeen, tietoa palveluista, kutsuja tapahtumiin ja webinaareihin.

Hyväksyn tietosuojakäytännöt. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.