Working on table
 
 
 

Fujitsu

Referenssitarina

Ulkoistaminen turvaa Fujitsun palkkapalveluiden jatkuvuuden

 

Fujitsu on globaali tietotekniikan palveluyhtiö, jonka innovatiiviset ICT-palvelut auttavat asiakkaita kehittämään uutta liiketoimintaa. Azets vastaa Fujitsu Finland Oy:n palkanlaskennasta. Ulkoistetut palkkapalvelut tarjoavat Fujitsun omalle henkilökunnalle paremman käyttökokemuksen ja turvaavat palkkapalveluiden toimivuuden tilanteessa kuin tilanteessa.

Maailmanlaajuisesti fujitsulaisia on noin 126 000. Fujitsu Finland Oy työllistää noin 1 700 henkilöä. 

– Palveluihimme kuuluvat muun muassa digitaaliset liiketoimintaratkaisut, pilvipalvelut sekä digitaaliset työympäristöt, kertoo Fujitsu Finland Oy:n Head of People Operations Mari Salanne

 

Fujitsu.jpg

"Yhteistyömme oli todella avointa"

Yhteistyö Azetsin kanssa sai alkunsa palkanlaskennan ulkoistamisprojektista. Ulkoistamisen taustalla vaikuttivat sekä riskienhallinta että palkkapalveluiden jatkuvuuden turvaaminen. Tällä hetkellä Fujitsulla on Azetsin kautta käytössään Mepco Palkat -palkkahallintojärjestelmä, Mepco Web, M-Files sähköiseen arkistointiin ja Azets Cozone-portaali.

– Azetsissa meidät vakuutti erityisesti se, kuinka he vaikuttavat pitävän huolta henkilöstöstään. Tämä oli minulle henkilökohtaisesti todella tärkeä kriteeri, koska omasta tiimistäni oli siirtymässä ulkoistuksen myötä henkilöitä Azetsille töihin. Toki myös heidän tarjoamansa palveluratkaisu miellytti meitä kokonaisuudessaan, Salanne kertoo. 

 

Fujitsulla  Azets Cozone näytöllä

Ulkoistusprojekti toteutettiin keväällä 2021. Kaikki sujui Salanteen mukaan todella hyvin. 

– Yhteistyömme oli todella avointa koko ajan. Meillä oli avoin keskusteluyhteys ja pystyimme nostamaan esiin vaikeitakin asioita. Parasta olivat ehdottomasti Azetsin ihmiset ja se, kuinka helppoa heidän kanssaan oli työskennellä. Arvostan myös sitä, miten heidän päässään oltiin valmiita venymään, Salanne kiittelee. 

 

Fujitsu Mari Salanne

Mielenrauha säilyy tilanteesta riippumatta

Yhteistyö on sujunut hyvin myös ulkoistuksen jälkeen. Yhteiset toimintamallit rakentuvat hiljalleen ja parhaat ratkaisut löytyvät aina yhdessä keskustelemalla.

– Yhteistyömme konkreettisena hyötynä näen ensinnäkin sen, että pystymme tarjoamaan henkilöstöllemme paremman käyttäjäkokemuksen Mepco Palkat -järjestelmän avulla, Salanne iloitsee. 

– Toinen erittäin tärkeä hyöty on mielenrauhamme siitä, että palkkapalvelut sujuvat siinäkin tilanteessa, vaikka esimerkiksi korona jylläisi maailmalla ja ihmisiä sairastuisi. Palkkapalveluiden sujuvuus ei siis enää ole kiinni meidän omista henkilöresursseistamme, Salanne summaa.

puhelin ikoni    Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.

Jätä yhteydenottopyyntö

Kyllä kiitos haluan, että käsittelette yhteydenottopyyntöni. Hyväksyn, että Azets vastaanottaa ja tallentaa yhteystietoni Azetsin tietosuojakäytännön mukaisesti.

Kyllä. Haluan saada Azetsilta uutiskirjeen, tietoa palveluista, kutsuja tapahtumiin ja webinaareihin. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.