Palvelu käynnistyy projektina yhteistyössä kanssasi

Kun olet valinnut Azetsin kumppaniksesi ja allekirjoittanut palvelusopimuksen kanssamme, mitä sen jälkeen tapahtuu?  Kuka tekee mitä, kuinka kauan se kestää ja mitkä ovat prosessin vaiheet? Kerromme siitä tässä.

palvelun käyttöönotto

Kuinka kauan palveluiden käyttöönotto kestää?

Kun harkitset palkanlaskennan tai taloushallinnon ulkoistamista yhteistyökumppanille, on erittäin tärkeää tietää, kuinka paljon kalenteriaikaa käyttöönottoprojektiin tulee varata. Turvallisin ja helpoin vastaus on, että se riippuu yrityksesi koosta, nykyisistä sisäisistä käytännöistä ja järjestelmistä. Meillä on kuitenkin pitkä kokemus yritysten palkanlaskennan ja taloushallinnon ulkoistamisesta, ja yleensä

  • taloushallinnon ulkoistamiseen menee noin 2-5 kuukautta
  • palkkahallinnon ulkoistamiseen menee keskisuurilla yrityksillä noin 2-3 ja suuryrityksillä 4-6 kuukautta 

Mihin sinun tulee projektissa varautua? 

Olet päättänyt luopua sisäisestä palkanlaskennasta ja taloushallinnosta, löytänyt ulkopuolisen kumppanin ja solminut sopimuksen. Olet siis päässyt alkuun projektissasi, mutta miten tehtävät jakautuvat? 

Tässä kohtaa on tärkeää korostaa, että vaikka palkanlaskennan ja/tai taloushallinnon ulkoistaminen ei onnistu ihan yhdessä yössä, projektin kokonaisvastuun ja suurimman osan projektin tehtävistä hoitaa palveluntarjoaja. Asiakkaana sinun täytyy osallistua määrittely- ja testausvaiheeseen sekä vastata viestinnästä ja muutoshallinnasta omassa organisaatiossasi.

Keitä yrityksestäsi osallistuu projektiin? 

Ulkoistamisprojektin osallistujat riippuvat asiakkaan oman organisaation vastuualuista sekä projektin laajuudesta. Palkanlaskennan ja taloushallinnon ulkoistamisesta kertynyt kokemuksemme kuitenkin osoittaa, että projektissa tarvitaan tyypillisesti seuraavaa osaamista asiakkaan organisaatiosta:

  • Talous/palkkahallinnosta vastaava henkilö ohjausryhmätyöskentelyyn
  • Talous/palkkahallinnon prosesseista vastaava henkilö projektityöskentelyyn
  • IT-ympäristöstä ja asiakkaan omista sovelluksista vastaava(t) henkilöt projektityöskentelyyn sekä yhteistyöhön mahdollisten asiakkaan kumppanien kanssa

Ammattitaitoinen palveluntarjoaja auttaa asiakasta toimivan projektiorganisaation luomisessa.

puhelin ikoni    Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.

Jätä yhteydenottopyyntö

Kyllä kiitos haluan, että käsittelette yhteydenottopyyntöni. Hyväksyn, että Azets vastaanottaa ja tallentaa yhteystietoni Azetsin tietosuojakäytännön mukaisesti.

Kyllä. Haluan saada Azetsilta uutiskirjeen, tietoa palveluista, kutsuja tapahtumiin ja webinaareihin. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.