Dynamics 365 Business Central
 
 
 

Microsoft Dynamics 365 Business Central ERP-ratkaisu

Versiopäivityksistä fast track -toimituksiin, laajat Business Central ERP-kokonaisuudet ketterästi Azetsilta.

Ketterää, skaalatuvaa ja käyttövalmista toiminnanohjausta

Perinteisiä toiminnanohjausjärjestelmiä (ERP, Enterprise Resource Planning) on ollut saatavilla jo pitkään, mutta ne ovat usein pitkälle räätälöityjä ja vaikeita päivittää, eivätkä ne tue nopeiden liiketoimintapäätösten tekoa. Lisäksi ne ovat teknisen elinkaarensa loppupuolella. Yritykset ajavat muutoksia, jotka tekisivät näistä liiketoiminnan kannalta keskeisistä ratkaisuista ketterämpiä, käyttövalmiita ja pilvipohjaisia. Tähtäimessä ovat myös ratkaisut, joita voidaan helposti parantaa lisäosilla tiettyjen prosessien ja toimialojen tukemiseksi.

Uusin Microsoft Dynamics 365 Business Central on moderni yrityslähtöinen toiminnanohjausjärjestelmä, joka tarjoaa yrityksille seuraavat edut:

  • Moderni käyttökokemus
  • Skaalautuva ja turvallinen pilvialusta
  • Laaja valikoima aina ajan tasalla olevia toimintoja
  • Tietoturva ja muut vaadittavat ominaisuudet

Kiinnostaisiko ilmainen kokeilujakso?

Ota yhteyttä

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central (entinen Microsoft Dynamics NAV) on helppokäyttöinen pilvipohjainen toiminnanohjausjärjestelmä (ERP). Ratkaisu sisältää täysin integroidut moduulit seuraaville toiminnoille: taloushallinto, osto, myynti, varastonhallinta, logistiikka, tuotanto ja asiakkuudenhallinta (CRM).

Business Centralin käyttö selaimella

Business Central -ratkaisua voidaan käyttää millä tahansa verkkoselaimella tai tavallisesta sovelluskaupasta saatavalla tietylle laitealustalle tehdyllä mobiilisovelluksella.

Kansainvälisen liiketoiminnan tuki

Business Central tarjoaa tuen kansainväliselle liiketoiminnalle ja usealle yritykselle sekä täyttää eri maiden lainsäädännölliset vaatimukset. Ratkaisu on myös saatavilla useilla eri kielillä.

Microsoft Dynamics 365 Business Central tuotekuva

Haluatko pysyä aina ajan tasalla?

Microsoft Dynamics 365 Business Central pohjautuu globaaliin Microsoft Azure -pilvipalveluun, joka tarjoaa yrityksille tarpeellisen tietoturvallisen ja vankan infrastruktuurin.

Nykyään kaikki tutkimus ja kehitys tapahtuu pilvessä. Ohjelmisto palveluna (SaaS) tukee yrityksiä muutoksissa pitämällä ohjelmistot automaattisesti ajan tasalla. SaaS myös nopeuttaa markkinoille pääsyä ja tarjoaa innovatiivisia toimintoja ja kilpailuetua, eli kaiken, mitä tarvitset vastataksesi uuteen kysyntään.

SaaS-palvelu ei estä yrityksesi toiminnanohjausjärjestelmän kustomoimista, mutta se edellyttää uutta tapaa toteuttaa nämä muutokset. Azets voi tehdä laajennuksia yrityksesi Business Central -ratkaisuun, jolloin ydinratkaisu pysyy koskemattomana ja päivitettävänä. Tarjoamme myös laajan valikoiman valmiita komponentteja ja lisäosia, joiden vuoksi ei tarvitse lisätä yhtään riviä koodia.

SaaS-palvelun avulla voit myös hyödyntää Microsoftin Power Platform -ekosysteemiä, jonka avulla saat käyttöösi valmiita integraatioita, sovelluksia, dataan perustuvaa tietoa ja muita arvoa lisääviä ratkaisuja.

Kiinnostaisiko ilmainen kokeilujakso?

Ota yhteyttä

Microsoftin AI, Copilot, osana Business Centralia

Microsoft toi oman tekoälynsä, Copilotin, osaksi Business Centralia. Copilot tuo arvokkaan lisän Business Centralin käyttäjille, ja se auttaa organisaatioita saavuttamaan parempia tuloksia älykkäämmällä tavalla.

Microsoft Dynamics 365 Copilotin hyödyt Business Centralin käyttäjille:

  • Tehokkuus: Copilot mahdollistaa tekoälyn täysimittaisen hyödyntämisen ERP-prosesseissa. Se luo automaattisesti sisältöä, kuten tuotetietoja, viestejä ja myyntitilauksia, joiden tarkastaminen ja hyväksyminen nopeuttaa päivittäistä työtä.
  • Asiakaspalvelun parantaminen: Copilot auttaa käyttäjiä luomaan laadukasta sisältöä, mikä parantaa asiakaspalvelua. Esimerkiksi myyntitilaukset voidaan käsitellä nopeammin ja tarkemmin.
  • Käyttäjäystävällisyys: Copilot tehostaa ERP:n käyttöä, mikä säästää aikaa ja vaivaa. Käyttäjien ei tarvitse olla tietotieteilijöitä, vaan he voivat keskittyä liiketoiminnan ydintehtäviin.
  • Luovuuden vapauttaminen: Copilotin avulla työntekijät voivat keskittyä luovuuteen ja strategiseen ajatteluun, kun rutiinitehtävät hoidetaan automaattisesti.

 

Business Central -toiminnanohjausjärjestelmä sisältää täysin integroidut moduulit seuraaville toiminnoille: taloushallinto, osto, myynti, varastonhallinta, logistiikka, tuotanto ja asiakkuudenhallinta (CRM).

 

Ekosysteemi muiden Microsoft 365 -ratkaisujen kanssa

Business Central on täysin integroitu Office 365 -palveluun. Office 365 -palvelun käyttäjille Business Central on luonnollinen valinta, jonka käyttö tuntuu tutulta. Se toimii myös hyvin esimerkiksi seuraavien arjen Office-työkalujen kanssa: Outlook, Word, Excel, PowerPoint ja PowerBI.Product-image-Business-Central-365-icons.png

Business Central toimitetaan pilvipalveluna Microsoftin Azuresta, mikä nopeuttaa käyttöönottoa ja vähentää asiakkaan infrastruktuurin tarvetta sekä siihen liittyviä kustannuksia ja riskejä.

Roolikohtaiset edut Business Centralin avulla

Yksi Business Centralin vahvuuksista on sen tarjoama roolikohtaisesti räätälöity kokemus, joka auttaa käyttäjiä keskittymään heille tärkeään työhön. Käyttöliittymä (roolikeskukset) perustuu käyttäjälähtöiseen suunnittelumalliin. Voit suunnitella roolikeskuksen, joka tarjoaa käyttäjille nopean pääsyn heidän päivittäisen työnsä kannalta tärkeimpään tietoon. Käyttäjille näytetään tiedot, jotka ovat olennaisia heidän työroolinsa kannalta, jolloin he voivat siirtyä helposti asiaankuuluville sivuille tarkastelemaan tietoa ja suorittamaan tehtäviä.

Business Central sisältää myös valmiita rooleja, joita käyttäjät voivat muokata omia tarpeitaan vastaaviksi. Tällaisia rooleja ovat esimerkiksi kirjanpitäjä, liiketoimintajohtaja, myyntitilausten käsittelijä, tuotannon suunnittelija, myynnistä ja suhteiden hallinnasta vastaava johtaja sekä hallintotyöntekijä.

Alla näet joitain tiettyjen roolien tärkeimpiä ominaisuuksia.

Kiinnostaisiko ilmainen kokeilujakso?

Ota yhteyttä

Ominaisuudet

Business Central on saatavana kahtena eri versiona. Yritykset voivat valita joko Essentials- tai Premium-version:

  • Vaikka Essentials-versio kattaakin vain perusasiat, se sisältää silti kaikkien yritysten yleisimmät liiketoimintaprosessit ja toiminnot, joita ovat esimerkiksi rahoitus, osto, myynti, projektit, toimitusketju ja varasto.
  • Premium-versio sisältää kaikki Essentials-version toiminnot sekä prosesseja ja ominaisuuksia tuotannon ja palvelujen hallintaan.

Alla näet joitain tiettyjen roolien tärkeimpiä ominaisuuksia

finance icon

Taloushallintomoduuli sisältää pääkirjan, osto- ja myyntireskontran, sähköisen laskutuksen, käyttöomaisuuteen liittyvän kirjanpidon ja kassavirtaennusteet.

Azets voi täydentää toiminnanohjausratkaisua ostolaskun kierrätys- ja hyväksyntäominaisuuksilla, jotka integroidaan suoraan Business Centraliin.

Taloushallintomoduuli tarjoaa mahdollisuuden reaaliaikaiseen kirjanpitoon sekä työkalut manuaalisen työn automatisointiin ja vähentämiseen: täsmäytykset, tilinpäätökset ja kuukausien sulkeminen.

Taloudelliset raportit voidaan tuottaa suoraan toiminnanohjausjärjestelmästä tai Microsoft Power BI -analytiikan avulla. Tämä vähentää merkittävästi manuaalisen ja Excel-raportoinnin tarvetta.

sales icon

Rakenna parempia suhteita toimittajiin, ja muunna parhaat tarjoukset tilauksiksi.

Myynti- ja ostomoduuli mahdollistaa tehokkaan myyntitilaus-/tarjous-/sopimusprosessin, joka minimoi manuaaliset virheet ja tarjoaa yksiselitteistä tietoa asiakkaista, toimittajista, myyntihistoriasta ja tulevista tehtävistä.

production ikoni

Tuotantomoduuli pystyy laskemaan ja optimoimaan tuotantokapasiteetin ja resurssit, joita tarvitaan tuotantoaikataulujen parantamiseen ja asiakaskysyntään vastaamiseen. Oikeaa varastomäärää voidaan ylläpitää laskemalla varaston tasot, läpimenoajat ja uudelleentilauspisteet automaattisesti.

inventory ikoni

Varastonhallintamoduulin avulla yritykset voivat täydentää varastojaan optimaalisesti, ja lisäksi moduuli auttaa luomaan ostotilauksia sekä tarjoaa myyntiennusteita ja tietoa siitä, milloin varastojen voidaan olettaa ehtyvän. Ratkaisu auttaa muodostamaan kokonaiskuvan varastotilanteesta seuraamalla tuotteen tapahtumia ja toimituksia määrittämällä varastopaikat varaston pohjapiirustuksen ja mittojen perusteella.

Microsoft Dynamics NAVin vaihto MS 365 Business Centraliin

Mies ja nainen keskustelevat käytävällä.png

Miksi vaihtaa NAVista MS 365 Business Centraliin?

  • Microsoft Dynamics NAV on elinkaarensa päässä, eikä Microsoft enää kehitä vanhoja versioita aktiivisesti.
  • Samalla päättyvät myös Microsoftin tarjoama tuki ja ylläpito.
  • Kun Microsoftin tarjoama ylläpito loppuu käytössänne olevaan NAV-versioon, loppuu myös tietoturvapäivitysten tekeminen ja järjestelmästä tulee tätä kautta entistä alttiimpi tietomurroille.
  • Microsoft tarjoaa NAVin tilalle modernin, pilvessä toimivan Microsoft Dynamics 365 Business Centralin, joka soveltuu jokaisen tehokkaasti toimivan yrityksen luotettavaksi toiminnanohjausjärjestelmäksi.

Vaihto Microsoft Dynamics NAVista Business Centraliin onnistuu helposti avullamme. NAV-käyttäjille uuden Business Centralin käyttö on helppoa, koska se sisältää kaikki NAVin toiminnallisuudet, uudenaikaisessa käyttöliittymässä. Lisäksi Business Centralissa on runsaasti uusia ominaisuuksia ja mahdollisuuksia NAViin verrattuna.

Miten Microsoft Dynamics NAV -versiopäivitys toteutetaan?

Pääsääntöisesti versiopäivityksen toteuttamiseen on kaksi tapaa:

  • Tekninen versiopäivitys (technical version upgrade)
  • Puhtaan Business Centralin käyttöönotto (re-implementation / clean start)

Kokeneet asiantuntijamme osaavat auttaa oikean toteuttamistavan valinnassa ja antavat ilmaisen arvion versiopäivityksen kustannuksista.

Tärkeimmät huomioitavat asiat NAV-versiopäivitystä suunniteltaessa 

 

NAV-version päivitys

 

 

 

 

Harkitsetko Microsoft Dynamics NAV- tai Business Central -toimittajan vaihtoa?

Käytättekö tällä hetkellä Microsoft Dynamics NAV- tai Business Central -järjestelmää, mutta nykyinen ERP-toimittajanne ei vastaa odotuksia?

Kohtaamme välillä asiakkaita, joilla:

  • järjestelmä ei ole otettu täysin käyttöön,
  • käyttäjät kokevat käytön monimutkaiseksi,
  • järjestelmä on teknisesti vanhentunut tai
  • nykyinen kumppani ei pysty tarjoamaan tarvittavaa kehitysvoimaa liiketoiminnan tueksi.

Tällaisissa tapauksissa on mahdollista vaihtaa ERP-toimittajaa tuotteistamallamme mallilla, jossa järjestelmänne ylläpito, kehittäminen ja lisenssihallinta siirretään Azetsille. Tiimimme avulla pystymme viemään ERP-järjestelmänne ja -osaamisenne täysin uudelle tasolle.

Haluatko lisätietoja ERP-toimittajan vaihdosta?

Lue lisää

Microsoft Dynamics NAV tai Business Central -toimittajan vaihto

Miksi valita Azets ERP-toimittajaksi?

Azets on yksi Pohjoismaiden suurimmista Business Central -toimittajista.

Olemme erikoistuneet pohjoismaisiin ERP-toteutuksiin. Teemme tiivistä yhteistyötä Microsoftin kanssa voidaksemme tarjota asiakkaillemme huippuluokan osaamista ja ratkaisuja. Onnistuneiden ERP-projektien toteutuksen lisäksi tuotamme asiakkaillemme lisäarvoa täydentävillä ratkaisuilla.

Meillä on myös kokemusta sadoista Microsoft Dynamics NAV -vaihtoprojekteista ja osaava, iso asiantuntijatiimi tukenasi. Meidän matkassamme et ota riskiä siitä, että projektin avainosaaja esimerkiksi sairastuisi kesken projektin – meiltä löytyy kokeneita tuuraajia ja apua niin, että projekti saadaan varmoin ottein maaliin sovitussa aikataulussa. 

puhelin ikoni    Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.

Jätä yhteydenottopyyntö

Kyllä kiitos haluan, että käsittelette yhteydenottopyyntöni. Hyväksyn, että Azets vastaanottaa ja tallentaa yhteystietoni Azetsin tietosuojakäytännön mukaisesti.

Kyllä. Haluan saada Azetsilta uutiskirjeen, tietoa palveluista, kutsuja tapahtumiin ja webinaareihin. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.