Koronavirus: toimenpiteet Azetsissa

31. maaliskuuta 2020

Maksuton Talousneuvonta-palvelu auttaa Azetsin asiakkaita koronaviruksen aiheuttamassa liiketoiminnan erityistilanteessa. Palvelemme sähköpostitse talousneuvonta@azets.com ja puhelimitse +358 10 756 4900 ma–pe klo 7–20 ja la klo 9–15.

Mikäli yrityksesi tarve on laajempaa, tarjoamme maksullista konsultointia ja käytännön tukea talousasioihin esim. maksujärjestelyjen suunnittelu ja hakemukset, kassavirtalaskelmat ja -ennusteet, rahoittajien vaatimien ennusteiden laatiminen ja rahoitushakemuksissa avustaminen.

Seuraamme Azetsissa tarkasti koronaviruksen (COVID-19) leviämistä ja pyrimme suojaamaan toimenpiteillämme asiakkaitamme ja työntekijöitämme. Olemme jo tehneet useita toimenpiteitä ja ohjeistaneet henkilöstöämme viruksen leviämisen estämiseksi. Seuraamme jatkuvasti viranomaisten päivitettyjä ohjeita.

Toimenpiteet Azetsissa:

Matkustusrajoitukset

Azets rajoittaa väliaikaisesti työntekijöiden liikematkustusta ulkomailla ja suosittelee kotimaan matkustamisen minimoimista. Sisäiset palaverit ja asiakastapaamiset järjestetään lähtökohtaisesti virtuaalisesti.

Kaikkien työntekijöiden, jotka ovat vierailleet määritellyillä riskialueilla, on oltava etätöissä 14 päivää ennen paluutaan toimistoon. Rajoitukset koskevat myös työntekijöitä, joiden perheenjäsenet ovat vierailleet riskialueilla.

Liiketoiminnan jatkuvuussuunnitelma

Mahdollisiin palvelutuotannon poikkeustilanteisiin varautuminen on osa Azetsin normaalia toimintaa. Osana jatkuvuussuunnittelua olemme käyneet läpi vastuut ja keinot jatkuvuuden varmistamiseksi ja palvelutuotannon tehtävien priorisoimiseksi poikkeustilanteissa. Azets on myös perustanut työryhmän koordinoimaan koronavirukseen liittyvää riskienhallintaa. 

Muut toimenpiteet

Käytössämme on nykyaikainen IT-infrastruktuuri ja digitaaliset työvälineet, joita voidaan hyödyntää etätyössä esimerkiksi mahdollisen karanteenin yhteydessä.

  • Siirrymme maanantaista 16.3. alkaen etätyöratkaisuiden käyttöön. Toimipisteemme ovat kuitenkin auki esim. materiaalien toimittamista varten. Palaverit pidetään, mutta muutetaan pääsääntöisesti virtuaalipalavereiksi. 
  • Palvelutuotantomme on hajautettu useisiin toimipisteisiin Suomessa ja perustuu pääasiassa sähköisessä muodossa olevaan materiaaliin, mikä parantaa mahdollisuuksiamme ylläpitää palvelua myös poikkeustilanteissa.
  • Työntekijämme on ohjeistettu mm. hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta. Käsidesinfiointiaineita on saatavilla kaikissa toimipisteissä.
  • Toimipisteisiimme saapuvien vieraiden on vahvistettava, etteivät he ole vierailleet riskialueilla

Suosittelemme myös asiakkaitamme varautumaan tilanteeseen ja varmistamaan menettelyt mm. Azetsille toimitettavaan materiaaliin liittyen tilanteessa, jossa asiakkaan oma henkilöstö on estynyt työskentelemään normaalisti. Mikäli yhteistyömme ei vielä täysin perustu sähköisesti toimitettaviin materiaaleihin, kysy lisää yhteyshenkilöltäsi digitaalisista ratkaisuistamme.

Tätä sivua päivitetään jatkuvasti. Mikäli sinulla on kysymyksiä asiaan liittyen, voit olla yhteydessä tiedotus@azets.com.