Holvi

Referenssitarina
 

HR hoituu kokeneemman kollegan tuella

Holvin ja Azetsin (aiemmin Virvo) yhteinen tarina alkoi vuoden 2016 syksyllä. Voimakkaan kasvun myötä tarvittiin vahvistusta henkilöstöasioiden hoitamiseen sekä vastauksia erilaisiin työsuhdelainsäädännön kysymyksiin. Silloinen Virvo oli tullut tutuksi Holvin Terhi Norokorvelle tapahtumien kautta: ”Tarvitsimme kumppanin, jonka tarjoama palvelu ei rajoitu vain juridisiin näkökulmiin, vaan tuo mukanaan myös käytännöllisen ja ihmislähtöisen tavan toteuttaa HR-asioita.” 

Yhteistyö aloitettiin tutustumisella ja nopealla tilannearviolla, joiden avulla HR-ulkoistuspalvelu voitiin konkreettisesti käynnistää: työlistalla ensimmäisten joukossa oli lakisääteisten suunnitelmien luominen. ”Halusimme tehdä nämä kerralla kunnolla, jotta niitä voitaisiin aidosti hyödyntää yrityksessä. Meidän kannaltamme suunnitelmien kokoaminen sujui helposti: vastasimme kysymyksiin ja kokosimme materiaalia ohjeiden mukaisesti”, Terhi kertoo.

Apua arjen pulmiin

Arjen pulmiin Terhi on saanut apua tarpeen mukaan: ”Monenlaisia kysymyksiä on tullut vastaan, ja toisinaan on hyvä saada näkemystä kokeneemmalta, miten kannattaisi tai ei kannattaisi tehdä.” Liittyminen työehtosopimukseen toteutettiin Azetsin juristin tuella. Eri vaihtoehdoista Holvi sai selkeät suositukset, ja uudet työsopimuspohjat työstettiin yhteistyössä. Myös muutosten hallintaa ja tiedottamista Holvin henkilöstölle pohdittiin yhdessä.

Kasvupyrähdyksen jäljiltä Holvi keskittyy nyt kehittämään toimintaansa ja vahvistamaan luotuja toimintamallejaan. ”Haluamme pitää hyvää huolta ihmisistä, ja tässä Azetsin tuki on tarpeen. Yrityskoon kasvettua käytännön asioita on tullut paljon”, Terhi kertoo.

Palvelun Terhi kokee joustavana ja proaktiivisena: ”Apua on saanut pyytämällä nopeasti, mutta myös meidän suuntaamme ollaan yhteydessä ja huolehdittu, myös muun Azetsin verkoston toimesta. Muutenkin koen, että Virpi olisi enemmän kokeneempi kollega kuin mikään ulkoistettu palvelu.

Yhdessä HR:n asialla

Azetsilla yhteistyöstä Holvin kanssa vastaa HR-ulkoistuspalvelutiimin HR Manager Virpi Jernström. Virpi kertoo, että Holvin HR-asioiden hoitaminen on sujunut kaikin puolin hienosti: ”Olen päässyt monin tavoin auttamaan Terhiä, ja on erittäin palkitsevaa löytää ratkaisu asiakkaan kysymykseen heti saman puhelun aikana”, kertoo Virpi. 

Virpin kokemuksen mukaan HR-ulkoistuspalvelujen toteutuksessa tulee vastaan asiakkaasta riippumatta hyvin samankaltaisia asioita. ”Paljon tulee kysymyksiä erilaisista käytännön työsuhdeasioista, kuten lomista, työsopimuksista ja eduista. Holvin tapauksessa on ollut helppoa hyödyntää omaa kokemustani ICT-alalta”, Virpi kertoo.

Sujuvan yhteistyön taustalla on Virpin mukaan mm. yhteinen ymmärrys vastuista ja viestinnästä: ”Yhteydenpidon tavoista on hyvä sopia etukäteen, minkälaisissa asioissa kannattaa soittaa, ja milloin tarkemmat taustatiedot ovat tarpeen? Jos asiakkaasta ei kuulu hetkeen, pyrin itse soittamaan ja kyselemään kuulumisia.”

Holvi

 

 Holvi yhdistää kaikki yrittäjän liiketoimintatyökalut ja sähköisen taloudenhallinnan yhteen käyttäjäystävälliseen yritystiliin. Holvi-tili tekee puuduttavasta taloudenhallinnasta helppoa, jotta voit keskittyä siihen, mikä on olennaista. Luotamme sujuvuuteen, yksinkertaisuuteen ja intohimoon omaa tekemistä kohtaan. Me holvilaiset olemme yrittäjiä itsekin.

Toimitusjohtaja: Antti-Jussi Suominen
Perustettu: 2011
Henkilöstö: 45+
Omistus: Holvi on ollut espanjalaispankki BBVA:n omistuksessa maaliskuusta 2016 lähtien.
Toiminta: Pääkonttori Suomessa. Toimintaa Saksassa ja Itävallassa. Holvi on maksulaitos, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Holvi toimii Euroopan talousalueella EU:n maksupalveludirektiivin mukaisesti. Holvi on täysin digitaalinen palvelu, sekä tilin avaaminen, että asiakkaantunnistaminen tehdään sähköisesti.

Terhi Norokorpi, Holvi 

 

 

Tutustu ulkoistettuhin HR-palveluihimme tarkemmin

Kysy lisää asiantuntijaltamme.

Virpi Jernström

Virpi Jernström
HR Advisor
puh. 040 733 4407
virpi.jernstrom@azets.com

 Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

Ota yhteyttä

Myynnin puh. 010 756 4500

Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@azets.com

Haluatko kuulla lisää palveluistamme? Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä.

Kyllä. Haluan saada Azetsilta uutiskirjeen, tietoa palveluista, kutsuja tapahtumiin ja webinaareihin.

Hyväksyn tietosuojakäytännöt. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.