Töissä työpöydän ääressä
 
 
 

Arval

Referenssitarina

Tarina siitä, miten Azetsin tarjoama työajanseuranta vastasi henkilöstön toiveeseen ja helpotti myös palkanlaskennan työtä.

 

Autonvuokrauspalveluita tarjoava Arval hankki Azetsilta Quinyx Light -työajanseurantajärjestelmän henkilöstönsä toiveesta. Nyt järjestelmän käyttöönotosta on tullut kiitosta sekä henkilöstöltä laajemmin että palkanlaskennasta, jonka työtä se on virtaviivaistanut.

Aloite Arvalin työajanseurannan nykyaikaistamiseen tuli Arvalin henkilöstöltä, joka toivoi henkilöstötyytyväisyystutkimuksessa manuaalisesta seurannasta luopumista ja siirtymistä nykyaikaiseen, digitaaliseen järjestelmään. Tarjouksen pyytäminen Azeltsilta oli luontevaa, sillä Arvalilla oli käytössä jo Azetsin palkanlaskentapalvelut.

”Kilpailutuksen jälkeen totesimme, että Azets oli meille paras kumppani ja Quinyx Light meille paras järjestelmä, sillä emme tarvinneet esimerkiksi raskaampien järjestelmien työvuorosuunnittelua. Meillä henkilöstö sopii itse joustavasti omat työvuoronsa, ja halusimme säilyttää tämän vapauden ja joustavuuden”.
Arvalin talousjohtaja Ville Palmi

Palkanlaskenta loksahti helposti osaksi henkilöstön arkea

Järjestelmän käyttöönotto on Palmin mukaan olennainen osa järjestelmän uusimista. Arval ja Azets valmistautuivat siihen huolellisesti: määrittelyihin varattiin aikaa, pilottiryhmä testasi ensin järjestelmää ja koko henkilöstö testasi sitä vielä kuukauden ennen lopullista käyttöönottoa.

Palmi kiittelee, että Azetsin konsultti oli aktiivinen ja vei hommaa eteenpäin. Tarpeeseen tuli myös Azetsin HR-osaaminen.

Uusi järjestelmä on loksahtanut osaksi henkilöstön arkea helposti.

”Osaksi varmaan siksi, että toive tuli alunperinkin henkilöstöltä. Toisaalta myös siksi, että meillä henkilöstö oli jo tottunut tekemään muun muassa sisäänkirjautumiset, uloskirjautumiset ja lounaat puhelinjärjestelmän kautta, joten Azets Lightin mobiilikäyttö oli helppoa. Kulttuurimuutosta ei tarvittu ja kiitosta on tullut henkilöstöltä jo nyt”, Palmi toteaa.

Palkkadatan hallintaan helpotusta

Vaikka Arvalilla aloite työajanseurannan uudistamisesta tuli henkilöstöltä, myös palkanlaskenta-aineiston valmistelu on helpottunut.

”Järjestelmän ansiosta palkkadataan tulee suoraan tieto poissaoloista. Järjestelmä on läpinäkyvä ja palkka-aineiston valmistelu on enemmän automatisoitua. Takana on erilainen manuaalinen säätö”, Palmi kiittää.

Ville Palmin vinkit työajanseurantajärjestelmää harkitsevalle

  1. Järjestelmän määrittelyyn kannattaa varata riittävästi aikaa. Tarpeiden määrittely yhdessä Azetsin ja omien sisäisten sidosryhmien kanssa auttaa saamaan lopputuloksesta oikeanlaisen.
  2. Kannattaa käyttää myös Azetsin HR-asiantuntijoita apuna. Näin hommat menevät lakien ja pykälien mukaan.
  3. Pilottiryhmä ja laajempi järjestelmän testaaminen sujuvoittaa käyttöönottoa.

Tutustu tarkemmin työajanseurantajärjestelmiin ja Quinyx-työajanhallintajärjestelmään.

puhelin ikoni    Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.

Jätä yhteydenottopyyntö

Kyllä kiitos haluan, että käsittelette yhteydenottopyyntöni. Hyväksyn, että Azets vastaanottaa ja tallentaa yhteystietoni Azetsin tietosuojakäytännön mukaisesti.

Kyllä. Haluan saada Azetsilta uutiskirjeen, tietoa palveluista, kutsuja tapahtumiin ja webinaareihin. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.