Ulkoistettu HR on joustava ratkaisu yrityksesi HR-tarpeisiin
Ulkoistettava HR-kokonaisuus sovitaan yhdessä - löydämme sinulle ratkaisun, joka sopii yrityksesi tilanteeseen parhaiten: joskus ratkaisu on täysipäiväinen tai osa-aikainen HR-ammattilainen, joskus tarpeen mukaan hyödynnettävä neuvontapalvelu tai vastuu yhdessä sovitusta HR:n asiakokonaisuudesta.
Ulkoistettu HR toimii useissa rooleissa
Tälläkin hetkellä lähes 40 yrityksen HR hoidetaan kokonaan tai osittain ulkoistettuna Azetsin HR-osaajien toimesta.
HR-asiantuntijamme voi toimia esimerkiksi seuraavissa rooleissa:
- Pääkäyttäjä: HR- tai työaikajärjestelmän ylläpito ja neuvonta
- Palkanlaskennan yhteyshenkilö: Palkanlaskentaan tarvittavan materiaalin kokoaminen, tarkistus ja toimittaminen palkanlaskennan kumppanille. Toteutamme myös palkanlaskentaan liittyvien prosessien kehittämistä.
- Koulutuskoordinaattori: koulutusten organisointi, yhteistyökumppaneiden kartoitus, koulutustilaisuuksien järjestely, yhteenveto palautteista, oppisopimukset, oppilaitosyhteistyö
- HR-asiantuntija: esihenkilöiden ja henkilöstön tuki HR- ja työsuhdeasioissa, osaamisen kehittäminen ja käsikirjojen yms. materiaalien luominen, työhyvinvointi- ja työsuojeluasiat.
Liikuntakeskus Hukka saa tukea HR-ulkoistuksesta
Liikuntakeskus Hukka on oululainen perheyritys, joka tarjoaa kattavia liikuntapalveluita jäsenilleen Oulun alueella. Voimakkaan kasvun seurauksena yrityksessä koettiin tarpeelliseksi lisätä henkilöstöjohtamisen osaamista: lisääntynyt kiire, esimiestyön paineet ja sisäisten prosessien tarve näkyivät jokapäiväisessä työssä. Toisaalta vaakakupissa painoivat hyvän henkilöstöjohtamisen tarpeellisuus kilpailukyvyn ylläpitämiseen ja kasvun tukemiseen, toisaalta kustannustietoisuus HR-johtajan palkkaamisen osalta.
Hukka valitsi kumppanikseen Azetsin, ja yhteistyöhön lähdettiin kartoittamalla henkilöstöjohtamisen nykytilanne ja kehitystarpeet. Kartoituksen perusteella lähdettiin yhdessä kehittämään mm. mittaristoa ja johtamisen tapaa. Konkreettinen lopputulema kartoituksesta oli henkilöstökäsikirja, joka toi yhtenäisen ohjeistuksen yleisimpiin kysymyksiin.
Lisäksi esimiehet saivat tuekseen rakentamisvaiheessa ammattimaisen ja verkostoituneen henkilöstöjohtajan, jonka yhteyksien kautta saatiin tukea useisiin käytännön toimenpiteisiin. Nyt yrityksen siirryttyä ylläpitovaiheeseen Azetsin HR-ammattilainen tai työsuhdejuristi ovat puhelinsoiton tai meilin päässä, ja auttavat tarvittaessa. Ongelmat ratkaistaan nopeasti, ja Azetsin kautta on mahdollisuus saada laajempaakin tukea kehittämistyöhön.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.
Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.