Yli 2500 asiantuntijaamme tarjoavat taloushallinto-, palkanlaskenta- ja HR-palveluita sekä ohjelmistoratkaisuja, joten henkilöstön joukkoon mahtuu monenlaisia ja mielenkiintoisia tehtäviä. Tarjoamme työntekijöillemme monipuolisia kehittymismahdollisuuksia sekä ammatillisia haasteita. Vauhdikkaan kasvun myötä työntekijämme ovat muutosvalmiita huippuammattilaisia, joiden päivittäisessä tekemisessä näkyvät täsmällisyys, vastuullisuus sekä halu olla aina askeleen edellä.

Azetsilla konsultit työskentelevät monipuolisissa tehtävissä talous- palkka ja henkilöstöhallinnon järjestelmien käyttöönottojen ja asiakasneuvonnan parissa. Konsultin tehtävässä ovat eduksi laskennan osaamisen lisäksi asiakaspalveluhenkisyys, analyyttisyys, sekä dokumentointi- ja viestintätaidot, joita konsulttimme hyödyntävät yhteistyössä asiakkaan ja Azetsin IT-asiantuntijoiden kanssa.

Oletko haaveillut taloushallinnon konsultin urasta?

Millaista konsultin työ Azetsilla siis on? Haastattelimme Emiliaa, joka on yksi monista markkinoiden parasta palvelua ja osaamista tarjoavista työntekijöistämme. Emilia on valmistunut Turun kauppakorkeakoulusta ja on aloittanut meillä alkuvuodesta 2015. Emilia aloitti Systems & Consulting -yksikössä juniorikonsulttina ja on edennyt askel kerrallaan vastuullisempaan konsultointityöhön.

Miten alun perin kiinnostuit konsultin työtehtävästä?

Innostuin työpaikasta kokiessani sen yhdistävän koulutustaustani ja mielenkiintoni järjestelmien käyttöönottoprojekteista sekä koulutus- ja asiantuntijatehtävistä. Azets (ent. Visma Services Oy) oli minulle hakiessani tuntematon yhtiö, vaikkakin monet järjestelmät olivat minulle edellisten työpaikkojen kautta tuttuja, Emilia kertoo

Miten kuvailisit työtäsi?

Pääsen työskentelemään myös laajemmissa taloushallinnon järjestelmämuutosprojekteissa osana tiimiä. Asiakkuutemme vaihtelevat pienistä yrityksistä suuriin kansainvälisiin konserneihin, mutta myös toimialoiltaan laajasti, mikä pitää työn kiinnostavana. Työskentelen myös myynnin tukena esitellen järjestelmän ominaisuuksia potentiaalisille asiakkaille ja sekä osallistumalla tarjousprosessiin. Lisäksi rooliini kuuluu tiivis yhteistyö tuotekehityksen ja kirjanpitäjien kanssa järjestelmän kehittämiseksi.

Miten pääset käyttämään osaamistasi?

Järjestelmäkonsultin tehtävässä pääsen kehittämään itsenäisesti asiakkaiden budjetoinnin ja raportoinnin toimintamalleja sekä toimimaan osana tiimiä suurempien käyttöönottojen suunnittelussa ja toteutuksessa. Azetsilla hyödynnämme osastojen välistä kommunikaatiota parhaan kokonaisvaltaisen asiakasratkaisun tarjoamiseksi. Työssä pääsen hyödyntämään kaupallista koulutustani järjestelmänäkökulmasta automatisoiden asiakkaiden taloushallinnon prosesseja. Tehtäväni vaatii erityisesti oma-aloitteista otetta, ongelmanratkaisukykyä ja asiakaslähtöisyyttä. Järjestelmäkonsultin tehtävässä pääsen työskentelemään alan ammattilaisten kanssa ja kehittämään omaa ymmärrystäni eri toimialojen ratkaisuista ja toimintatavoista sekä verkostoitumaan eri alojen toimijoihin. Asiakkaiden yhteyshenkilöt ovat pääsääntöisesti talousjohtaja, toimitusjohtaja ja controllerit.

Millainen työyhteisö ja kulttuuri Azetsilla on?

Työyhteisö ja -kulttuuri ovat Azetsilla avointa ja kannustavaa. Tiimien ja osastojen välillä tehdään paljon yhteistyötä ja jaetaan ammattitaitoa, mitä kautta olen tutustunut paljon uusiin ihmisiin, joiden kanssa on mukavaa viettää aikaa myös työn ulkopuolella.

Jos näet itsesi konsulttina Azetsilla, seuraa työpaikkailmoitteluamme tai lähetä avoin hakemus urasivujemme kautta.

 

Tilaa Azetsin uutiskirje

Hyväksyn tietosuojakäytännöt. Voin milloin tahansa muokata tilauksiani tai perua viestit.

Henri Lappalainen

About Henri Lappalainen

HR Manager, Azets